MENU

neděle 29. září 2019

babí léto & západ slunce na Rané | KAROLÍNA CESTUJE

Krásné babí léto vystřídal sychravý podzim, ale já miluji všechny podoby tohoto ročního období. Minulý víkend vyšlo počasí na jedničku a ačkoliv jsem byla nachlazená, rozhodla jsem se takový krásný den využít na maximum, tak jsem naložila kamaráda a vyrazili jsme společně na místo, kam jsem se už dlouho chtěla podívat. A vybrala jsem si opravdu ideální den - chytili jsme naprosto kouzelný západ slunce.



Vrchol Raná v Českém středohoří nedaleko Loun je známý díky paraglidingu a i při našem výstupu jsme pozorovali desítky odvážlivců, které unášejí proudy a plachtí jako ptáci. Nahoru se můžete vydat ze stejnojmenné vesničky Raná, odkud vede zpevněná cesta, my jsme si popojeli až do Hrádku, kde jsme nechali auto a vydali se na procházku. Na kopec se dostanete rychle, šli jsme po "modré" a na vrcholek jsme se dostali přesně včas, abychom si užili zlatou hodinku. Užijete si zde výhledy na okolní vrcholky, například Oblík, Srdov nebo Brník, uvidíte i Lenešický rybník a malebné vesničky. Za ideálních podmínek lze spatřit i, teď už můj domovský, Ještěd. Západ slunce (a vsadím se, že i východ) je zde vidět naprosto dokonale. Na Rané se nachází i národní přírodní rezervace.

Ačkoliv Raná není typická "hora", se svými 457 metry je to spíše kopec, patří k těm nejkrásnějším vrcholkům v Českém středohoří a vyniká hlavně díky rovinatému okolí. 


Byli jste někdy na Rané? Jaké je vaše oblíbené místo na západy slunce? 

Zase příště, mějte se fajn!


Žádné komentáře :

Okomentovat